Procés per un mural sobre el 8M (Barcelona)

Procés participatiu als barris de Camp de l’Arpa i el Clot, del Districte de Sant Martí (Barcelona), amb l’objectiu que, especialment, les veïnes  proposin temes per la creació d’un mural relacionat amb el 8M (Dia de la Dona) en un mur a av. Meridiana / c. Trinxant.

L’eix temàtic del 8M del 2025 ha estat la feminització de la pobresa, però durant el procés es proposa deixar oberta la temàtica per no condicionar o limitar les propostes que puguin sorgir.

Del procés en va sortir, amb una gran unanimitat entre totes les participants, que el mural hauria de transmetre l’esperit de lluita i de reivindicació, que és constant -com una cursa de relleus que passa de generació en generació- i que l’hem de fer entre totes, aliant-nos de la resiliència i la sororitat, per seguir avançant fins a posar fi a totes les desigualtats.

Així, la intervenció artística final, “Dones en moviment: la lluita no s’atura” de Núria Toll, representa el relleu constant entre generacions dins del feminisme.

El projecte s’emmarca dins del programa Murmurs i de la iniciativa Womart, dos projectes que reivindiquen l’espai públic com un territori per a les dones artistes i la transformació social a través de l’art urbà.

Coordinació del projecte: Rebobinart
Dinamització comunitària: El globus vermell
Artista: Núria Toll
Client: Districte de Sant Martí (Ajuntament de Barcelona)
Any: 2025

+ info
+ vídeo

fotos