Proc茅s participatiu per a la transformaci贸 del parc de l’Horta de la S铆nia de Vic

El globus vermell hem rebut l’enc脿rrec per al projecte b脿sic de la transformaci贸 del parc de l’Horta de la S铆nia en un dels refugis clim脿tics de la xarxa de refugis clim脿tics que l鈥橝juntament de Vic ha impulsat.

Aquesta transformaci贸 s鈥檈mmarca dins de les actuacions previstes al Pla Estrat猫gic Comunitari del barri del Remei (actualment en redacci贸), que permeten refor莽ar el desenvolupament social i comunitari al barri del Remei. Al 5猫 Eix d鈥橝ctuaci贸 del Pla (Espai P煤blic) es preveuen diversos objectius, un d鈥檈lls 茅s la promoci贸 d鈥檜n proc茅s de participaci贸 per a la definici贸 d鈥檜sos, possibilitats, i necessitats a tenir en compte en la definici贸 del projecte t猫cnic de remodelaci贸 del Parc de l’Horta de la S铆nia.

Des d’El globus vermell al llarg de l’any 2021 hem dut a terme aquest proc茅s de participaci贸, dividit en les seg眉ents fases:

01. Diagnosi

Entrada en contacte i identificaci贸 d’anhels, posicions i necessitats: sessi贸 inicial presencial amb el Consell de Barri, representants de l鈥橝juntament i tots aquells altres representants d鈥檃ltres col路lectius que es puguin sumar.

02. Dinamitzaci贸 comunit脿ria i co-creaci贸

A trav茅s d’una fitxa-enquesta es recull l’opini贸 de la ciutadania pel que fa a les caracter铆stiques i activitats relacionades amb el parc. Per una cara de la fitxa hi ha un pl脿nol del Parc on dibuixar i escriure les idees i per l’altra banda hi ha una banderola amb paraules en blanc per subratllar amb un codi de colors. Aquesta fitxa es fa servir en dues accions diferents:

– Punts M貌bils.

Per tal de recollir l鈥檕pini贸 i informar de la realitzaci贸 del Proc茅s participat, s’han fet sessions puntuals als centres o espais del barri de major aflu猫ncia p煤blica, on poder contactar amb p煤blic divers (centre c铆vic, biblioteca, escola d鈥檃dults…).

– Taller / Acci贸 participativa

Per tal d鈥檌niciar de manera simb貌lica l’actuaci贸 a la pla莽a, s’organitza la celebraci贸 d鈥檜na jornada l煤dic-festiva al Parc. D鈥檈ntre les activitats previstes s’ha proposat un photocall que esdev茅 lloc de reclam perqu猫 el p煤blic general pugui dir la seva i quedi registrat.

Les fitxes recollides de la primera acci贸 i les que es generen durant la segona acci贸 es pengen d’unes cordes que hi ha entre els pilars de la p猫rgola que travessa el parc, decorant la pla莽a de la mateixa manera que les banderoles d’una festa major.

fotos diagnosi

fotos dinamitzaci贸 comunit脿ria i co-creaci贸